به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان، علی محبی رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان با اعلام پایان پروژه ارتقاء و تکمیل سیستم روشنایی تونل ۱۷ شهریور در محور حاجیآباد ـ بندرعباس، گفت: این عملیات از بیستم تا سی و یکم اردیبهشتماه سال جاری و با اعمال محدودیتهای ترافیکی شبانه اجرا شد تا کمترین اختلال در تردد ایجاد شود.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای این پروژه افزایش دید رانندگان و ایمنسازی مقاطع حساس مسیر است، اظهار کرد: در این مرحله ۲۰۷ شعله چراغ جدید نصب و راهاندازی شد و برای پایداری تأسیسات برقی نیز ۱۱۰ متر سینی کابل اجرا و ۱ هزار و ۸۷۱ متر کابلکشی در ۳ ردیف انجام شد.
محبی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح، ۳۱۹ چراغ در تونل نصب شده بود و با افزوده شدن ۲۰۷ چراغ جدید، مجموع چراغهای فعال تونل ۱۷ شهریور به ۵۲۶ عدد رسید و سیستم روشنایی تونل به طور کامل وارد مدار بهرهبرداری شد.
رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان گفت: تونل ۱۷ شهریور در ۹۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد و یکی از مسیرهای اثرگذار در اتصال بنادر جنوبی به شبکه ترانزیتی کشور به شمار میرود. وی افزود: با توجه به حجم بالای تردد خودروهای سنگین و ناوگان صادراتی در این محور، نگهداری مستمر و ارتقاء تأسیسات ایمنی، نقش مهمی در کاهش سوانح و روانسازی ترافیک این کریدور ملی دارد.